Właściciel, logopeda wczesnej interwencji, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta karmienia, jedyny w Polsce terapeuta metody SOS Approach to Feeding, międzynarodowy instruktor Metody Butejki, terapeuta miofunkcjonalny (AOMT), terapeuta GOPEX,  terapeuta Empathy Dolls®, terapeuta ręki, instruktor masażu Shantala, doradca noszenia ClauWi®, autor książek „Barwy Świata”, „Kręć się, biegaj, baw się z nami. Zestaw kart do terapii integracji sensorycznej”, „Dzieciaki naśladują zwierzaki- zestaw kart do terapii integracji sensorycznej”, "Boję się owoców"; autor artykułów ukazujących się na ogólnopolskich portalach (dzielnicarodzica.pl, egodziecka.pl, integracjasensoryczna.info), jak również w Magazynie Together, Food Forum i Wychowanie w przedszkolu. Współautor książek dla dzieci "Przy wspólnym stole"i "Natka Pietruszka" oraz książek dla specjalistów i rodziców "O rozwoju Mouthing- czyli polskie dzieci mogą wkładać rączki do buzi", "Neofobia pokarmowa- jak ją rozgryźć?", "Trudności w karmieniu niemowląt i małych dzieci czyli jedzenie to nie bułka z masłem".

Członek Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej, Polskiego Towarzystwa Terapii Miofunkcjonalnej oraz Międzynarodowego Towarzystwa Sapere Method

Współzałożyciel Szkoły Terapii Karmienia „Od pestki do ogryzka” z siedzibą w Gdańsku i Warszawie oraz Wydawnictwa Pestka i Ogryzek.

www.szkolaterapiikarmienia.pl

Autor szkoleń „Wybiórczość pokarmowa o podłożu sensoryczno-motorycznym”, "Awersje pokarmowe u dzieci", „Nadwrażliwość dotykowa w sferze orofacjalnej”, "Neofobia i ARFID podobieństwa i różnice", „Nadmierne ślinienie się-techniki terapeutyczne”. Współautor szkolenia „Karmienie małego dziecka w aspekcie logopedycznym” oraz "Trudności w karmieniu i jedzeniu. Diagnoza i elementy terapii karmienia wg standardu Szkoły Terapii Karmienia Od Pestki do Ogryzka ©"

 

Wystąpienia na konferencjach:

  • "Neofobia pokarmowa- jak ją rozgryźć" Konferencja Problematyka karmienia i jedzenia u dzieci - praktyczne podejście interdyscyplinarne", grudzień 2022 r.
  • "Jak prowadzić terapię małego dziecka z trudnościami w zakresie przyjmowania pokarmów?" Konferencja Terapeutów SI Małe dziecko do 6 r.ż. w gabinecie  terapeuty SI, październik 2022 r.
  • "Responsywne karmienie- co najczęściej martwi rodzica?" Ogólnopolska Konferencja Ostrożnie-Dziecko. Profilaktyka krzywdzenia małych dzieci Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, czerwiec 2022 r.
  • "Aspiracja cichy powód trudności w karmieniu" Ogólnopolska Konferencja "Dysfagia bez tajemnic", maj 2022 r.
  • "Trudności z przyjmowaniem pokarmów u dzieci z ASD", Konferencja Instytut Mikroekologii, marzec 2022 r. 
  • "Neofobia pokarmowa czy może już ARFID?" Konferencja Alaantkoweblw, wrzesień 2021 r. 
  • "Terapia karmienia dzieci 3+ czy to ma sens?" Konferencja Żywienie dzieci i młodzieży w praktyce, Szkoła na widelcu, marzec 2021 r. 
  • "Nadwrażliwość dotykowa i jej konsekwencje u dzieci urodzonych przedwcześnie" Fundacja Medycyny Prenatalnej, luty 2021 r. 
  • "Mouthing- czym jest i jak się rozwija" III Konferencja Specjaliści 0-6 Praktycy Praktykom, kwiecień 2021 r.
  • "Ostrożnie z radami! czyli dziecko z awersją pokarmową" II Konferencja Specjaliści 0-6 Praktycy Praktykom, październik 2020 r. 

Wykształcenie

  • Uniwersytet Gdański – studia podyplomowe z zakresu wczesnej interwencji logopedycznej
  • Uniwersytet Gdański – studia podyplomowe z zakresu terapii logopedycznej
  • Uniwersytet Gdański – studia magisterskie – pedagogika ogólna
  • Uniwersytet Gdański – studia licencjackie – wczesna edukacja i logopedia
 
 

Kursy

  • Jak leczyć dzieci, żeby rosły zdrowo? dr Marisa Santos
  • Najpierw zapytaj o zgodę- zlęknione niejadki, niespokojne posiłki, moduł rozwijający- Marsha Dunn Klein OTR/L, M.ED., FAOTA
  • Innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii /podejście praktyczne/
  • The Get Permission Approach- Marsha Dunn Klein, Heraklion, Grecja
  • Trauma oczami dziecka, Somatic Experiencing w pracy z dziećmi - Maggie Kline
  • 18 Sympozjum Międzynarodowego Towarzystwa Kierowania Wzrostem Twarzy-Ortotropii                                     "Ortodontyczne leczenie wczesne- szerokie drogi oddechowe, piękna twarz, stabilna okluzja"
  • Najpierw zapytaj o zgodę- zlęknione niejadki, niespokojne posiłki. (The Gen Permission Approach to Anxious Eaters and Anxious Mealtimes)- Marsha Dunn Klein OTR/L, M.ED., FAOTA
  • Podstawy wspierania laktacji- ssanie, fizjologia, postępowanie. Podejście oparte na dowodach naukowych- Catherine Watson Genna BS, IBCLC
  • Postępowanie pozabiegowe po zabiegu frenulotomii i frenulektomii w technice uwalniania mięśniowego
  • Wyzwania wokół integracji sensorycznej- międzynarodowy kongres integracji sensorycznej
  • ARFID Seminar- Latest Evidence- base in the Diagnosis and Management of ARFID
  • Asymetria u niemowląt
  • Introduction to Orofacial Myofunctional Therapy Course AOMT
  • Certyfikowany kurs instruktora metody Butejki (Buteyko), Patrick McKeown
  • Wsparcie i konsultacje laktacyjne mam wcześniaków, Ariela Levy
  • ARFID: An introduction to diagnosis and management University of Winchester, BDA
  • Videofluoroskopowa ocena połykania u dzieci-perspektywa logopedy
  • Żywienie przez sondę i gastrostomię - porażka czy szansa na lepszą terapię karmienia?
  • Responsive Feeding Therapy Conference 2020r.
  • Międzynarodowa konferencja Feeding First Conference
  • Children with Gastresophageal Reflux- Advanced Workshops SOS Approach to Feeding
  • Gold Learning Online Tongue-Tie Symposium 2020
  • Normalizing a hyper-responsive gag reflex in children
  • Niemowlak u logopedy II Miobobo skrócone wędzidełko podjęzykowe u niemowląt- podejście praktyczne
  • Co ma serce do języka?
  • Terapia zaburzeń połykania i odżywiania. Leczenie żywieniowe pacjentów z SMA- żywienie doustne i żywienie enteralne
  • Diagnostyka trudności z jedzeniem i połykaniem oraz ocena odżywienia stanu pacjenta z SMA
  • Dysfagia: Od połykania do trawienia i wydalania. Zarządanie funkcjami jelit.
  • Autism and eating challenges. Understanding and supporting autistic children. Dr Gillian Harris & dr Elizabeth Shea, Londyn 2020
  • 7th International Pediatric Feeding Disorder Conference
  • Ocena gotowości małego dziecka do funkcji jedzenia w ujęciu sensomotorycznym
  • Rozwój funkcji karmienia - zaburzenia i leczenie: Podstawy responsywnego karmienia. Jenny McGlothlin MS, CCC-SLP, CLC
  • When Children won't eat: Picky eaters versus problem Feeders Londyn 2019
  • Szkolenie na temat ARFID i neofobii pokarmowej z Gillian Harris i Sarah Mason
  • International Conference on children's eating behaviour Birmingham 2019
  • Ankyloglossia u noworodków i niemowląt. Diagnoza i terapia
  • Interdyscyplinarne leczenie wad zgryzu, artykulacji, narządu ruchu
    i postawy ciała
  • Terapia zaburzeń obszaru ustno-twarzowego, jedzenia, picia w wieku dziecięcym - MET Susanne Renk
  • Dysfagia dziecięca - problemy z karmieniem małych dzieci (analiza, ocena, interwencja terapeutyczna) Dore Blom
  • Badanie logopedyczne dzieci w wieku 2-8 lat
  • Wczesna diagnoza i stymulacja u noworodków i niemowląt
  • Niemowlak u logopedy
  • Guguhopla od zabawy do mówienia
  • MFT 9-99 sTArs - Miofunkacjonalna Terapia dla osób w wieku 9-99
  • Zaburzenia odżywiania u niemowląt i małych dzieci. Karmienie FST- Sussane Renk
  • Wczesna interwencja. Elementy diagnozy i terapii dziecka w wieku 0.-12. miesięcy z zaburzonym rozwojem ruchowym 
  • Praca z rodzicami niejadków intensywny trening Jo Cormack
  • Dyzartria wyzwaniem dla logopedy
  • VBMAPP Ocena umiejętności i planowanie terapii
  • Regulatory funkcji- nowe trendy w diagnostyce i leczeniu zaburzeń zgryzu i wymowy - lek. stom. Monika Ośko
  • A sensory MotorApproach to Apraxia os Speech and Related Motor Speech Disorders - Renee Roy-Hill, M.S., CCC-SLP
  • Diagnoza i mioterapeutyczna stymulacja zaburzeń oralnych u noworodków i niemowląt- nowe podejście
  • Pielęgnacja neurorozwojowa i rozwój dziecka w 1 roku życia z uwzględnieniem zaburzeń napięcia mięśniowego
  • Nadwrażliwość słuchowa i szumy uszne u dzieci- wpływ na trudności w uczeniu się i funkcjonowanie
  • Treatment of Picky and Problem Eaters Using Food Chaining Therapy
  • Mikrobiota jelitowa czy przyczyn zachowań autystycznych możemy szukać w jelitach?
  • „Nie patrzy, nie słucha, nie mówi-diagnoza i trening bazowych umiejętności komunikacyjnych”
  • KORP- standaryzowane narzędzie do diagnozy funkcjonalnej dziecka w wieku od 1. m. ż. do 9. r.ż. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju u dzieci
  • Ayres Sensory Integration Fidelity Measure
  • Metody i strategie terapeutyczne w mutyzmie wybiórczym
  • Terapia logopedycznego małego dziecka z autyzmem
  • Karmienie terapeutyczne Human Touch feeding disorders – kurs podstawowy
  • Certyfikowany kurs Original Empathy Dolls®- for learning, playing and therapy
  • Wspomaganie rozwoju mowy i komunikacji z wykorzystaniem elementów metody werbalno-tonalnej
  • Zaburzenia jedzenia u dzieci
  • Trudności w przetwarzaniu bodźców sensorycznych u dzieci w wieku przedszkolnym- diagnoza i strategie terapeutyczne- Lindsay Hardy
  • Solving the Puzzle of Autism:Using Tactile Therapy Techniques (Puzzle autyzmu: stosowanie dotykowych technik terapeutycznych) Monica Purdy, M.A., CCC-SLP
  • Narzędzie M-CHAT-R/F- praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka
  • Praca z dzieckiem prezentującym wybiórczość pokarmową i inne trudności z jedzeniem
  • Trudności z jedzeniem dzieci z zaburzeniami rozwoju- trening jedzenia
  • Integracja sensoryczna w rozwoju niemowląt i dzieci (Susanne Smith Roley)
  • Everything You Need to Know about a Baby’s Mouth for Good Feeding, Speech, and Mouth Development – Diane Bahr, MS. CCC-SLP
  • Pomysły terapeutyczne na terapię i usprawnianie zmysłów dziecka z głęboką wieloraką niepełnosprawnością
  • Międzynarodowe Sympozjum Naukowe PSTIS „Przetwarzanie sensoryczne, jego znaczenie dla rozwoju i funkcjonowania człowieka - ujęcie interdyscyplinarne” Tracy M. Stackhouse
  • Wczesne zaburzenia funkcji oralnych (pokarmowych, oddechowych i fonacyjnych) u noworodków i niemowląt z grupy ryzyka obciążenia ciążowo – porodowego- warsztaty neurologopedyczne moduł II
  • Elastic Therapeutic Taping in Head, Neck and Orofacial disorders (Ester de Ru)
  • Podstawy wiedzy o neurorozwoju
  • Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych, związanych z dysfunkcją pasażu pokarmowego oraz symptomatologią dysfagii- warsztaty neurologopedyczne moduł I
  • Ocena i leczenie funkcji żuchwy w procesie karmienia i produkcji mowy wg S. Rosenfeld-Johnson
  • Diagnostyka miofunkcjonalna wg A. Kittel
  • Konferencja logopedyczna  Wczesna interwencja logopedyczna- Terapia, wspomaganie, wsparcie- trzy drogi, jeden cel
  • Torowanie traktu ustno-twarzowego
  • Ustna sprawność ruchowa w karmieniu i żywieniu dziecka
  • Autorski program łagodnej stymulacji rozwoju noworodków i niemowląt CCCC-SKS
  • Zabawa inspirująca rozwój część 1 i 2
  • Diagnoza i ocena funkcjonowania dzieci z deficytami rozwoju do 12 roku życia, w oparciu o Profil Psychoedukacyjny PEP-R
  • Terapia karmienia: ujęcie sensoryczno-motoryczne prowadzone przez Lori L. Overland, M. S. CCC-SLP, C/NDT (Feeding Therapy: A sensory-motor approach)
  • Karmienie piersią
  • Karmienie dzieci z MPD
  • Problemy żywieniowe w dzieciństwie- dysfagia dziecięca- badanie-ocena-interwencja wg metody NDT Bobath (Dore Blom)
  • Stymulacja mechanizmów lewopólkulowych – usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu
  • Terapia neurobiologiczna
  • Zaburzenia połykania
  • Niedokształcenie mowy-afazja rozwojowa
  • Dyslalia ankyloglosyjna – o krótkim wędzidełku języka,wadliwej wymowie i skuteczności terapii
  • Kurs na Doradcę Noszenia ClauWi®
  • Zaburzenia karmienia u dzieci – zespołowe postępowanie diagnostyczno – terapeutyczne
  • Rozwijanie mowy u dzieci z zaburzeniem autystycznym
  • Specyfika wspierania dzieci urodzonych przedwcześnie w praktyce logopedy i rehabilitanta
  • Międzynarodowa konferencja naukowa nt. Ruch, wzrok, słuch – podstawa uczenia się
  • Diagnoza i terapia dysfagii
  • Integracja sensoryczna stopien I i II
  • Terapia ręki
  • Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – program szkolny, wg integracji odruchów dr Sally Goddard
  • Kurs instruktorski Masaż Shantali Special Care
  • Dziecięcy Masaż Shantala
  • MAKATON Program Rozwoju Komunikacji stopień I
  • Integracja sensoryczna stopień I – Neurofizjologiczne podstawy procesów integracji sensorycznej
  • Terapia ręki
  • Neurosensometryczna integracja schematów odruchów narodzin i poporodowych
  • Neurosensomotoryczna integracja motoryki pierwotnej i jej wpływ na rozwój języka i mowy
  • Neurosensomotoryczna integracja odruchów twarzy
  • Konferencja szkoleniowa – Narodziny w aspekcie triady (matka-dziecko-ojciec) oraz rozwoju psychomatycznego dziecka
  • Wczesna diagnostyka i wspomaganie rozwoju dziecka ryzyka z zastosowaniem metody Castillo Moralesa
  • Co każdy nauczyciel powinien wiedzieć o ADHD
  • Terapia behawioralna dzieci i młodzieży z autyzmem stopień I
  • Metoda dobrego startu
  • Dysleksja rozwojowa (teoria, diagnoza i terapia)
  • Metoda Knillów

Współpracuję z magazynem Together - rodzinna strona Trójmiasta, pełnię funkcję eksperta w serwisach NaszeDziecko.net.pl, ilekarze.pl oraz osesek.pl