Agnieszka Borowska-Kociemba

Terapeuta Integracji Sensorycznej, oligofrenopedagog, terapeuta Empathy Dolls®, autor książek „Karty dla
uczniów z niepełnosprawnością intelektualną”, „Kręć się, biegaj, baw się z nami. Zestaw kart do terapii
integracji sensorycznej”,”Dzieciaki naśladują zwierzaki- zestaw kart do terapii integracji sensorycznej” .

Wykształcenie

  • Studia Podyplomowe ,WSSE w Warszawie – Teoria integracji sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci
    z dysfunkcjami
  • Studia magisterskie, Uniwersytet Zielonogórski – Rewalidacja osób chorych
  • Studia licencjackie, DSWE TEB we Wrocławiu – Oligofrenopedagogika

Kursy

  • Mikrobiota jelitowa czy przyczyn zaburzeń autystycznych możemy szukać w jelitach?
  • Pielęgnacja neurorozwojowa i rozwój dziecka w 1 roku życia z uwzględnieniem zaburzeń napięcia
    mięśniowego
  • „Nie patrzy, nie słucha, nie mówi-diagnoza i trening bazowych umiejętności komunikacyjnych”
  • Trening astronautyczny, badanie widzenia oraz zintegrowane przedsionkowe, słuchowe i wizualne
    strategie terapeutyczne
  • Ayres Sensory Integration Fidelity Measure
  • Metody i strategie terapeutyczne w mutyzmie wybiórczym
  • Terapia logopedyczna małego dziecka z autyzmem
  • Karmienie terapeutyczne Human Touch feeding disorders – kurs podstawowy
  • Certyfikowany kurs Original Empathy Dolls®- for learning, playing and therapy
  • Wspomaganie rozwoju mowy i komunikacji z wykorzystaniem elementów metody werbalno-tonalnej
  • Trudności w przetwarzaniu bodźców sensorycznych u dzieci w wieku przedszkolnym- diagnoza i
    strategie terapeutyczne- Lindsay Hardy
  • Narzędzie M-CHAT- R/F- praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka
  • Integracja sensoryczna w rozwoju niemowląt i dzieci (Susanne Smith Roley)
  • Pomysły terapeutyczne na terapię i usprawnianie zmysłów dziecka z głęboką wieloraką
    niepełnosprawnością
  • Grafomotoryka w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym
  • Autorski program łagodnej stymulacji rozwoju noworodków i niemowląt CCCC-SKS
  • Zabawa inspirująca rozwój część 1
  • Kinezjolgia edukacyjna II°
  • Prowadzenie zajęć rewalidacyjno – wychowawczych z dziećmi upośledzonymi umysłowo w stopniu
    głębokim
  • Planowanie terapii uczniów z upośledzeniem umysłowym
  • Umiejętności wychowawcze
  • Uczenie zachowań społecznych dzieci z autyzmem
  • Uczenie zachowań werbalnych dzieci z autyzmem
  • Jestem – Czuję – Dotykam – Porozumiewam się”
  • Terapia behawioralna dzieci z autyzmem II°
  • Moje sylabki – nauka czytania metodą symultaniczno – sekwencyjną
  • Makaton szkolenie zawansowanie
  • Makaton zabawy
  • Trudny rodzic w szkole –jak zamienić walkę we współpracę
  • Terapia Ręki II°
  • PECS I°
Facebook
Instagram