09.03.2022 r. Online „Wybiórczość pokarmowa u dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej”
7 września, 20178.02.2022 Online”Oswajanie jako niezwykle ważny element terapii karmienia”
12 września, 2017
Godziny zajęć: 9-15 (8h dydaktycznych)
Grupa docelowa: Logopedzi, studenci logopedii, psycholodzy, terapeuci, wszyscy zainteresowani
Cel szkolenia: Zapoznanie z problemem wybiórczości pokarmowej oraz sposobami diagnozy i metodami terapii.
Program szkolenia:
- Posiłek – doświadczenia płynące z przyjmowania pokarmów, fundamenty
- Kim jest niejadek? Niejadek niejedno ma imię.
- Wybiórczość pokarmowa- definicja, konsekwencje
- Oznaki świadczące o tym, że dziecko może mieć problem z jedzeniem i nie jest zwykłym niejadkiem
- Związek między doświadczeniami zdobywanymi w trakcie posiłków a integracją sensoryczną
- Trudności pokarmowe – pierwsze sygnały
- Komponenty wybiórczości pokarmowej ze szczególnym uwzględnieniem czynników sensoryczno-motorycznych
- Sensoryczna awersja pokarmowa – sygnały alarmowe
- Sensoryczna awersja pokarmowa – charakterystyka
- Sekwencje sensoryczno-motorycznego rozwoju w aspekcie funkcji pokarmowych
- Wybiórczość pokarmowa w ujęciu motorycznym- sygnały alarmowe
- Wybiórczość pokarmowa w ujęciu motorycznym- charakterystyka
- Diagnoza – podejście interdyscyplinarne
- Wybiórczość pokarmowa o podłożu sensorycznym – interwencja, terapia
- Wybiórczość pokarmowa o podłożu motorycznym – interwencja, terapia
- Charakterystyka programu STEP + Food Chaining
- Zasady rozszerzania diety
- Interdyscyplinarne podejście do terapii
- Dyskusja/Pytania
Adres szkolenia: Gdańsk
Organizator Instytut Edukacji Logopedycznej