05.03.2022 r. Gdańsk „Wybiorczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno-motorycznym”

09.03.2022 r. Online „Wybiórczość pokarmowa u dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej”
7 września, 2017
8.02.2022 Online”Oswajanie jako niezwykle ważny element terapii karmienia”
12 września, 2017
09.03.2022 r. Online „Wybiórczość pokarmowa u dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej”
7 września, 2017
8.02.2022 Online”Oswajanie jako niezwykle ważny element terapii karmienia”
12 września, 2017

Godziny zajęć: 9-15 (8h dydaktycznych)

Grupa docelowa: Logopedzi, studenci logopedii, psycholodzy, terapeuci, wszyscy zainteresowani

Cel szkolenia: Zapoznanie z problemem wybiórczości pokarmowej oraz sposobami diagnozy i metodami terapii.

Program szkolenia:

  1. Posiłek – doświadczenia płynące z przyjmowania pokarmów, fundamenty
  2. Kim jest niejadek? Niejadek niejedno ma imię.
  3. Wybiórczość pokarmowa- definicja, konsekwencje
  4. Oznaki świadczące o tym, że dziecko może mieć problem z jedzeniem i nie jest zwykłym niejadkiem
  5. Związek między doświadczeniami zdobywanymi w trakcie posiłków a integracją sensoryczną
  6. Trudności pokarmowe – pierwsze sygnały
  7. Komponenty wybiórczości pokarmowej ze szczególnym uwzględnieniem czynników sensoryczno-motorycznych
  8. Sensoryczna awersja pokarmowa – sygnały alarmowe
  9. Sensoryczna awersja pokarmowa – charakterystyka
  10. Sekwencje sensoryczno-motorycznego rozwoju w aspekcie funkcji pokarmowych
  11. Wybiórczość pokarmowa w ujęciu motorycznym- sygnały alarmowe
  12. Wybiórczość pokarmowa w ujęciu motorycznym- charakterystyka
  13. Diagnoza – podejście interdyscyplinarne
  14. Wybiórczość pokarmowa o podłożu sensorycznym – interwencja, terapia
  15. Wybiórczość pokarmowa o podłożu motorycznym – interwencja, terapia
  16. Charakterystyka programu STEP + Food Chaining
  17. Zasady rozszerzania diety
  18. Interdyscyplinarne podejście do terapii
  19. Dyskusja/Pytania

Adres szkolenia: Gdańsk

Organizator Instytut Edukacji Logopedycznej