09.03.2022 r. Online „Wybiórczość pokarmowa u dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej”

09.04.2022r. online „Wybiórczość pokarmowa u dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej”.
7 września, 2017
05.03.2022 r. Gdańsk „Wybiorczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno-motorycznym”
7 września, 2017
09.04.2022r. online „Wybiórczość pokarmowa u dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej”.
7 września, 2017
05.03.2022 r. Gdańsk „Wybiorczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno-motorycznym”
7 września, 2017
Program szkolenia:
  1. Pojęcie wybiórczości pokarmowej. Norma rozwojowa czy zaburzenie?
  2. Pierwsze sygnały trudności pokarmowych u dzieci, oznaki świadczące o tym, że dziecko może mieć problem z jedzeniem i nie jest „zwykłym niejadkiem”.
  3. Najważniejsze czynniki zaburzające procesy związane z karmieniem i jedzeniem.
  4. Słów kilka o beżowej diecie.
  5. Kiedy potrzebna jest terapia i co na ten temat mówią badania?
  6. Dzieci w grupie ryzyka rozwinięcia się zaburzeń integracji sensorycznej (w kontekście trudności z przyjmowaniem pokarmów).
  7. Zachowania kompensacyjne. Różne przyczyny, jedno zachowanie.
  8. Od wybiórczości do awersji.
  9. Sensoryczne awersje pokarmowe – sygnały alarmowe.
  10. Przykłady zachowań w kontekście przyjmowania pokarmów, w przypadku zaburzeń modulacji sensorycznej.
  11. Zaburzenia różnicowania sensorycznego a problemy z przyjmowaniem pokarmów.
  12. Trudności z planowaniem motorycznym.
  13. Skala SEPS.
  14. Dzienniczki żywieniowe.
  15. Strategie terapeutyczne.
  16. Praca z rodzicem.
  17. Terapia małych kroków.

Zgłoszenia www.cognitus.pl

Prowadząca – Marta Baj -Lieder -Logopeda wczesnej interwencji, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta karmienia, jedyny w Polsce terapeuta metody SOS Approach to Feeding, instruktor masażu Shantala, terapeuta ręki. Wykładowca akademicki, właściciel Centrum Terapii Logop oraz współzałożyciel Szkoły Terapii Karmienia „Od Pestki Do Ogryzka” oraz Wydawnictwa Pestka i Ogryzek. Autor licznych artykułów i książek dla dzieci, terapeutów i rodziców.